Ferrandis acusa el Consell de tramitar el Pla d’Acció Territorial Forestal d’esquenes als ajuntaments.

El Consell de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies s’ha reunit hui per aprovar la liquidació del pressupost del 2011. El portaveu de Compromís i alcalde de Muro, Rafael Climent, ha exigit a la Presidenta més gestions per reclamar a la Generalitat el pagament a la FVMP del 18 milions d’euros que els deu en conceptes de les subvencions que gestiona esta entitat. El deute es concentra bàsicament en les ajudes a la Dependència i els programes d’immigració; segons Climent “molts ajuntaments i mancomunitats han tingut despeses per la gestió d’estos recursos i han avançat part d’estes ajudes fet que els està ofegant econòmicament”.

Per altra banda, el vocal de Compromís i alcalde de Xeresa, Tomàs Ferrandis, ha demanat la intermediació de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies amb la Conselleria de Territori per la forma absurda de tramitar el Pla d’Acció Territorial Forestal de la Comunitat Valenciana. Ferrandis, ha criticat al govern autonòmic per haver tramitat el PATFOR “d’esquenes als municipis” sense haver remés una còpia ni informar degudament els ajuntaments de termes municipals afectats.

Ferrandis ha traslladat a la presidenta de la FVMP, Elena Bastidas, la preocupació pel fet que molts ajuntaments no s’han assabentat de la proposta del Pla fins i tot després de finalitzar el període d’exposició pública per poder estudiar-lo i poder al·legar el que consideren més oportú.