L’actual portaveu del Bloc-Compromís, Francesc Serralta, serà l’alcalde el que resta de legislatura. La moció es debatrà al plenari extraordinari del 20 de setembre.

Així han argumentat els 5 regidors del PSOE i els 2 de Compromís de Xeraco la decisió de formalitzar la moció de censura aquesta vesprada:

“Després de dos anys de govern del Partit Popular a Xeraco, ha quedat demostrada la seua inoperància en l’acompliment dels pressupostos, així com la nul·la voluntat de realitzar una gestió basada en el consens, menyspreant els partits de l’oposició.

Nou equip de govern Xeraco 2

Un PP que no compleix les seues promeses electorals i augmenta, en aquests dos anys, tots els impostos i taxes locals.

Un govern que no ha prioritzat ni definit polítiques clares a desenvolupar al nostre poble, actuant moltes vegades per capritx personal.

L’alcalde, al front d’un grup municipal que no té la majoria (6 regidors, front a 7) no ha propiciat el clima polític necessari per donar estabilitat a la seua gestió municipal. Tot al contrari, les seues actuacions dia a dia han fet que a l’oposició PSPV-PSOE i BLOC-Compromís, decebuts d’aquest comportament que en res beneficia Xeraco, prenguem la decisió de canviar l’actual sistema de govern amb la rotunda voluntat d’ambdues formacions de demostrar als nostres veïns que som capaços de sumar forces i encarar el canvi que Xeraco necessita, garantint l’estabilitat política que permeta prioritzar els objectius i els programes a desenvolupar per al que resta de legislatura i que millor s’adeqüen a les necessitats de Xeraco”.