Des de Compromís per la Safor-Valldigna ens sumem a la concentració que tindrà lloc dijous dia 24 d’octubre a les 12:00 hores a la plaça de l’Ajuntament de Gandia, en contra de les retallades en l’ensenyament públic i la LOMQE. Animem la ciutadania a sumar-se a les protestes que s’estan efectuant a favor d’un ensenyament públic de qualitat.

Convé recordar que la Plataforma Estatal per l’Escola Pública convoca una vaga general per al 24 d’octubre, en totes les etapes del sistema educatiu, contra les retallades, la Llei de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE) i la política de beques, i per a demanar la dimissió del ministre d’Educació, José Ignacio Wert.

Sobre els motius pels quals es convoca la vaga, es resumeixen en tres: rebuig a la LOMQE o llei Wert, a les polítiques de retallades del govern espanyol i valencià; i a l’acord de professorat interí signat el passat 3 d’abril.

Després del passat curs escolar marcat per una intensa mobilització per a frenar la ‘reforma franquista’ de l’educació (LOMQE) i les retallades del PP —mesurades que suposen l’atac més gran a l’escola pública des de la caiguda de la dictadura—, és necessari que aquest nou curs redoblem les nostres forces per a aconseguir la dimissió del Ministre d’Educació i paralitzar així totes les retallades i contrareformes educatives que segueixen damunt de la taula.

Cal insistir en què des de 2010 hem patit l’acomiadament de més de 4.000 docents interins per la modificació de les plantilles de primària, secundària i FP; l’alumnat ha vist dificultat l’accés a beques de transport i menjador escolar, de llibres de text, o d’accés a la universitat. Ara mateix hi ha menys professorat, i amb més alumnat per atendre. Tenim un augment indignant de les ràtios d’alumnes per aula i continuen sense cobrir-se les baixes laborals quan pertoca.

Així mateix, des de Compromís donem també suport a la vaga dels dies 22, 23, i 24 convocada pels estudiants en contra de les retallades.