Pepa Izquierdo: “tenim una bona una radiografia del que importem els valencians a l’Estat i als partits centralistes”.

El Congrés dels Diputats va acollir ahir el debat i votació de les esmenes parcials als Pressupostos Generals de l’Estat de 2016. La negativa del Partit Popular a aprovar cap esmena que no foren les seues va anar acompanyada per l’abstenció del PSOE a algunes de les esmenes que va presentar el diputat de Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví.

El passat mes d’agost, Baldoví va presentar, junt als alcaldes i regidors de la comarca, les propostes dels municipis saforencs, i en va destacar que suposaven “el 10% de les esmenes del país les presenten els municipis de la Safor, propostes des del coneixement sobre el terreny”. A banda de les més reiterades, com la línia construcció de la línia Gandia-Oliva-Dénia, les diferents solucions al voltant de l’AP-7 o l’adequació i millora del drenatge de la conca del riu Vaca (Benifairó, Simat, Tavernes i Xeraco), hi ha noves com els passos subterranis a les estacions de tren de Tavernes de la Valldigna i Xeraco o la defensa de la façana nord de Llocnou de Sant Jeroni al riu Vernissa, amb passeig i protecció de la séquia mare. En total, 26 esmenes, que sumaven 340 milions d’euros.

La portaveu de Compromís a la Safor-Valldigna, Pepa Izquierdo, ha volgut recordar la valoració de Baldoví i ha remarcat que “cada valencià rep 61 € menys que la mitjana estatal. Solament amb una inversió similar al conjunt de l’Estat, totes estes propostes es podrien dur envdavant. Com podeu comprovar, és vergonyós el tractament que rebem els valencians de Madrid, no hi ha ni tan sols suport dels diputats i diputades valencianes del PP”. A més, en esta ocasió, el PSOE també es va abstenir en la votació de la major part de les esmenes de Compromís referides a Relacions Financeres amb Ens Territorials; Sanitat, Serveis Socials i Igualtat; i Interior.

Això, sumat a la nul·la presència de diputats al Congrés durant la reforma de l’Estat d’Autonomia valencià, amb l’absència dels líders estatals, “ens dóna una radiografia del que importem els valencians a l’Estat i als partits centralistes. Per això, entre moltes altres raons, és important una força valenciana amb pes a Madrid”, ha conclòs Izquierdo.