L’alcalde d’Oliva, David Gonzàlez, en serà suplent.

El passat dimarts es va constituir la nova Assemblea General del Consorci de Bombers al Saló de Plenaris de la Diputació de València. Allí assitiren tots els membres dels pobles que pertanyen al Consorci i, després d’un breu parlament per part del President Delegat Josep Bort, es va donar inici al jurament dels membres.

Després de ser nomenat alcalde de Xeraco ara fa dos anys, Francesc Serralta, per la seua condició de primer edil, ha format part com a membre de l’Assemblea del Consorci de Bombers de la Província de València, en ell ha advertit una situació econòmica poc òptima per a l’organisme, pel fet que molts ajuntaments, i fins i tot la mateixa Generalitat, anava endarrerida en les obligacions de pagament en aquestos últims exercicis.

Esta vegada, ademés de representar al seu poble, aportarà també l’opinió i la veu del Grup Compromís a l’Organisme junt al seu company de partit David González, alcalde d’Oliva qui actuarà de suplent.

Francesc Serralta ha col·laborat en organitzacions mediambientals i en política preventiva d’incendis al municipi i comarca; de fet, una de les seues primeres accions al front del renovat equip de govern ha estat l’aprovació del Pla de Cremes Local de Xeraco.
Serralta ha valorat que “em considere defensor de les persones i del medi ambient. Este organisme ens dóna una oportunitat única per poder treballar en este sentit i estic satisfet de poder ser la veu de Compromís en una entitat amb unes funcions tan importants com la prevenció, l’extinció d’incendis i tasques de salvament. És l’hora de demostrar que, per a la protecció de persones i de medi ambient, ni un pas enrere; en aquestos anys dotar de més recursos humans i materials al Consorci serà prioritari”.

assemblea_consorci

El Consorci Provincial de Bombers de València és un organisme públic que compta en la província de València amb 17 parcs i prop de 800 Bombers distribuïts per tota la província. Es presta una cobertura territorial de 10.671,48 quilòmetres quadrats, 5.819 quilòmetres quadrats de massa forestal, més de 3.000 quilòmetres de carreteres i prop de 184.483 empreses.
Els 265 pobles i ciutats de la província sumen, sense comptar la capital, una població d’1.761.154 habitants.