XVII PREMIS ABRIL d’Acció Cívica Valencianista 2017 del BLOC-Compromís de la Safor Valldigna.

Aprofitant la commemoració del 25 d’Abril, Diada de les Llibertats Nacionals del País Valencià, el BLOC-Compromís per la Safor-Valldigna ha fet públics els noms dels guardonats als XVII Premi Abril d’Acció Cívica Valencianista atorgat a persones i/o col·lectius de la comarca que treballen des d’àmbits molt diversos (l’educació, la cultura, l’economia, la sanitat, el medi ambient, les qüestions humanitàries…) que han destacat pel seu treball de defensa de la llengua i del territori.

Així, l’Executiva Comarcal del BLOC, per unanimitat, ha decidit atorgar el Premi Abril d’Acció Cívica Valencianista 2017, en la categoria individual, a Andreu Sanç Banyuls, “per la seua defensa del xicotet comerç al centre històric de Gandia, la llengua i cultura valencianes”, el premi col·lectiu a la Muixeranga de la Safor, “per recuperar la tradició popular de fer figures i torres humanes a la nostra comarca de la Safor, sota l’himne de la Muixeranga”.

Des de Joves amb Compromís Safor-Valldigna, per unanimitat, s’ha decidit atorgar el Premi Abril Jove, a l’associació Joves d’Oliva en Moviment.

El lliurament dels premis als guardonats tindrà lloc el diumenge 30 d’abril a les 13h a Gandia, al Carrer Tossal.

Programa Acte de lliurament de la XVII Premis Abril d’Acció Cívica Valencianista 2017

Gandia, carrer Tossal.

13h. Acte de lliurament dels premis als guardonats

14h. Dinar de germanor al mateix carrer Tossal.

15:30h. Actuació del cantautor de Torrent Pau Alabajos.

Andreu Sanç Banyuls.

Va nàixer a Gandia el 12 de gener de 1937. Nét de botiguer del centre històric de Gandia i militant del nacionalisme valencià. Va ser president de la Cooperativa Comercial del Centre Històric. La botiga de mobles familiar que regenta i que va obrir el seu avi ja porta oberta més d’un segle, de forma ininterrompuda. Per tant, volem destacar d’ell la seua aposta pel xicotet comerç, tot i les vicissituds i les diverses crisis econòmiques que ha patit i continua patint el sector.

Muixeranga de la Safor.

La Muixenga de la Safor, són una entitat cultural amb seu a Gandia que naix l’any 2002 per recuperar la tradició popular de fer figures i torres humanes a la nostra comarca de la Safor, sota l’himne de la Muixeranga, interpretat en directe per dolçaines i tabals. Està formada per homes, dones, xiquetes i xiquets de totes les edats, que dirigits pel seu cap de colla, es reuneixen una vegada per setmana per a assajar les diferents figures que posteriorment realitzen en les actuacions d’arreu del territori d’allà on se’ls sol·licita. Una tradició popular arrelada al País Valencià d’un elevadíssim valor històric i cultural, patrimoni immaterial de la Humanitat. La Muixeranga és una ctivitat gratuïta per a poder desenvolupar amb amics i/ família fonamentada en valors tan positius com l’esforç, la superació, la inclusió, la pluralitat, el treball en equip, la cooperació, la germanor, etc…

JOM (Joves d’Oliva en Moviment)

El JOM són una associació juvenil d’Oliva que promou el valencià, les tradicions, l’ecologisme i la cooperació, entre altres. A banda de fer tallers, xerrades, concerts, excursions,…. Organitzen el Figatell Sound, un festival de música en valencià referent a tot el País.