II Congrés JaC Safor-ValldignaEn el Congrés de dissabte passat, els i les joves saforauis van decidir sobre el futur de la seua organització comarcal, no només respecte a la Coordinadora, sinó també respecte al projecte.

El passat dissabte 1 d’Octubre, els Joves amb Compromís de la Safor-Valldigna van celebrar el seu segon congrés a la seu comarcal de Compromís, al carrer Tossal de Gandia, en el qual van renovar el col·lectiu per als propers dos anys. En aquesta assemblea, els i les joves saforauis van poder escoltar el balanç dels dos primers anys del col·lectiu funcionant com a Joves amb Compromís a càrrec de la Secretària d’Organització eixint, Àngela Lledó Morera. El seu informe va ser aprovat per unanimitat.

A la convocatòria van estar convidades totes les persones militants i simpatitizants de Compromís menors de 31 anys, però també es va fer una difusió de la mateixa per les xarxes socials per tal que qualsevol jove de la comarca poguera acostar-se i participar. Abans de començar el Congrés, les i els joves van poder escoltar a Alícia Izquierdo (regidora de polítiques econòmiques i d’innovació de l’Ajuntament de Gandia) i Jordi Puig (regidor de Compromís per Ròtova), qui van poder fer una tertúlia de les seues experiències com a membres i gestors del col·lectius anys abans.

Visibilitzar el col·lectiu, fer tasca d’implantació, marcar l’agenda política local dels municipis de la comarca i millorar l’organització interna respecte la resta de col·lectius de la comarca van ser els objectius generals que l’assemblea de Joves amb Compromís de la Safor-Valldigna va marcar per als propers dos anys. Sense dubte, el més ambiciós és el de marcar l’agenda política local, amb la constant atenció a la política que es duu a terme als 31 municipis de la comarca i fer-ne denúncia en clau jove d’allò que no sembla just.

A més a més, el Congrés va elegir la Coordinadora Comarcal que des d’ara fins 2018 dirigirà les tasques i les accions del col·lectiu. Per a això, la llista encapçalada per Dani Canet (Xeraco) va ser aprovada per unanimitat. Dani proposava una llista tancada amb la intenció d’obrir-la en el mateix Congrés a tothom qui estiguera interessat o interessada en formar part de la direcció del col·lectiu i es trobara amb ganes i il·lusió per fer-ho. Així mateix, en la Coordinadora que Dani representa com a Secretari Comarcal, també l’acompanyen Ioana Sintimbrean (Oliva) i Pau Fayos (Tavernes de la Valldigna) a la Secretaria d’Organització i Implantació, Pau Cots (Gandia) i Àngela Lledó (l’Alqueria de la Comtessa) a la Secretaria de Finances, Sergi Vidal (Potries), Israel Palma (Xeresa) i Enric Escrivà (Oliva) a la Secretaria de Comunicació i Política, i Estela Sanchis (Potries) i Miquel Martínez (Xeraco) a la Secretaria de Dinamització.

El Congrés va ser possible gràcies al suport de les Coordinadores Nacionals de Joves VerdsEquo del País Valencià i Joves PV – Compromís. Alba Encinas i Laura Ribera, representants de l’Àrea d’Organització d’aquesta última organització, es van acostar a encoratjar als joves saforauis en el seu nou començament. Els Joves Verds, no obstant, no van poder acudir per la celebració del II Congrés de VerdsEquo a València, però van enviar un missatge de suport i felicitacions al col·lectiu de la Safor-Valldigna. A més a més, les executives comarcals de Compromís i del BLOC van estar convidades al congrés. Vicent Fernández, de l’Àrea d’Organització de l’Executiva del BLOC de la Safor-Valldigna, hi va assistir i va recordar la necessitat de mobilització dels col·lectius de la comarca i la coordinació entre els mateixos.

La Safor-Valldigna, a 4 d’Octubre de 2016.