Animen la ciutadania a participar a la manifestació que tindrà lloc demà dimarts, a les 19.00 h, a la plaça Manises de València. BLOC-Verds i PSOE presenten una moció conjunta al Ple de dijous de l’Ajuntament de Gandia.

Els/les representants de la Plataforma de l’Ensenyament Públic de la Safor han escenificat aquest matí, al servei PROP de la Mancomunitat, el lliurament de les primeres 300 signatures per una escola pública de qualitat. Les firmes es van arreplegar a la darrera edició de la Trobada d’Escoles en Valencià de la Safor.
L’acte forma part de les accions encentades arreu del País Valencià per les diferents plataformes i que tindrà el seu punt àlgid demà dimarts, a partir de les 19.00 hores, a la Plaça Manises de València, on estan convocades milers de persones “per reclamar a la Conselleria que reprenga les negociacions amb el sector per tal d’aprovar els 13 punts proposats i que van des de la constitució d’una xarxa pública de 0-3 anys; començament i finalització en el 2009 d’una negociació amb els agents socials i escolars d’un nou mapa escolar que done resposta a les noves necessitats d’escolarització; l’adopció de mesures motivadores perquè l’alumnat amb titulació de Graduat en Educació Secundària continue realitzant estudis postobligatoris…” ha recordat Quina Barba, portaveu de la Plataforma.

Una altra de les iniciatives és la presentació de mocions als ajuntaments del País Valencià. Precisament, a Gandia, PSOE i BLOC han registrat una moció conjunta de suport que s’aprovarà al Ple ordinari previst per al pròxim dijous.

Davant el deteriorament sofert pel sistema educatiu valencià a causa de gestió del Partit Popular en la Conselleria d’Educació, es van crear un conjunt de Plataformes en Defensa de l’Ensenyament Públic a diverses comarques valencianes, entre elles la Safor, formades per representants de sindicats, AMPA, partits polítics i d’altres institucions que pretenen lluitar contra eixe procés de degradació i dignificar l’ensenyament en general i l’escola pública en particular. Fruit de l’actuació conjunta dels agents socials, culturals i educatius integrats en les plataformes es van dissenyar un seguit de reivindicacions (document adjunt pdf) a plantejar a la Conselleria d’Educació del Govern Valencià, que fins ara no han sigut ateses.