Izquierdo demana que no es genere inestabilitat en una entitat que presta serveis molt importants per a la ciutadania de la comarca.

Sembla que a hores d’ara només és una proposta, però el globus sonda llançat al voltant d’un pacte ens ha de posar en guàrdia i demanar claredat en les postures i estabilitat per a institucions com la Mancomunitat de Municipis de la Safor. No ens podem alçar cada dia pendent de si els serveis que prestem a la ciutadania van a veure’s amenaçats pel govern central o per pactes signats a Madrid”. En estos termes s’ha expressat la secretària comarcal del BLOC-Compromís, Pepa Izquierdo, al voltant d’un document marc que podria posar d’acord PSOE i PP; en ell, es podria incloure l’eliminació de les mancomunitats, entre altres mesures.

A la Safor, el BLOC està presentant la moció en defensa de la Mancomunitat que es va consensuar al si de l’ens comarcal. No obstant, la secretària comarcal, Pepa Izquierdo, ha demanat que “cal donar passos més ferms que no solament les mantinga: cal consolidar-les, pagar -ne els deutes, donar-los seguretat i potenciar-les”.

A més, ha afegit, “hi ha molta gent que depén dels serveis que presta la Mancomunitat de Municipis; i des de les alcaldies i regidories dels nostres municipis hem d’estar a l’altura i posar-nos del costat dels nostres veïns i veïnes”.

Per tot això, Izquierdo ha demanat a regidors i alcaldes del PP que es desmarquen d’un futur ‘pacte contra les mancomunitats’, que de moment és un proposta, però que s’està concretant en una proposta d’acord i que podria veure la llum en la futura modificació del règim local a l’estat. “Demanem una rebel·lió a favor de la ciutadania, a favor d’entitats sanejades i ben gestionades, com la nostra Mancomunitat de Municipis de la Safor”.