El proper dissabte 21 a les 19’30h, tindrà lloc a la Sala d’Exposicions una conferència del professor d’economia de la Universitat de València Antoni Cunyat, versarà sobre el sistema de finançament de les Comunitats Autònomes, aquest sistema que castiga any rere any als valencians amb la complaença dels dos grans partits estatals.

L’acte està organitzat pel col·lectiu de Compromís per Benifairó. No és un acte de partit, és un acte organitzat per Compromís. El matís és ben important. Des del col·lectiu pretenem organitzar, en la mesura que ens siga possible, una sèrie d’actes formatius i culturals. Perquè creiem profundament allò que gent tan important, com per exemple l’economista Thomas Piketty o l’historiador Jurgen Kocka, afirmen: una societat és econòmica i socialment avançada si és culta. No podem atansar nivells econòmics equiparables als països centre-europeus, si primer no fem un esforç de formació i culturització. És una premissa bàsica i condicionant. Un poble on la programació cultural i els espais de formació -al marge de l’escola i l’escola de música- són pràcticament inexistents, especialment per als adults, no podem esperar res que no siga endarrerir-nos econòmica i socialment. Si conferència Tonivolem progressar, haurem d’avançar primer educativament, i l’educació no es pot limitar a l’escola. Formar-se és una activitat continuada en la vida d’un, i les institucions han de facilitar aquesta formació i l’accés a la cultura a la ciutadania, en especial des dels ajuntaments. Ens preocupa l’economia del poble, llavors ens preocupa especialment l’educació i la cultura.

Sobre aquesta base obrim les nostres activitats formatives i culturals. La primera d’elles de la mà de l’economista del poble, Antoni Cunyat i Cunyat, científic de prestigi, professor a diverses universitats espanyoles i estrangeres, qui ha publicat a les millors revistes especialitzades de l’Estat i a nivell internacional, així com també en congressos. Toni ens parlarà d’un tema que ens “cou”, l’infrafinançament que rebem els valencians per part de l’Estat, i en general del sistema de finançament de les Comunitats Autònomes.

Sobre aquest tema, la del finançament de les CC. AA., la darrera proesa del ministre Montoro és vindre a València, no fer justícia amb el tema del finançament, voler quedar bé deixant-nos els diners que ens pertanyen a 0% d’interés, però amb la condició que sinó es compleix amb el dèficit l’estat intervindrà la Generalitat. Preparem-nos per a l’endemà de les eleccions. I el conseller Moragues que diu? ell content i pagat.

Perquè volem una ciutadania amb sentit crític propi! acudix i participa!