Es proposa elaborar un manual de participació ciutadana i aplicar la discriminació positiva de les dones en els concursos públics.

Sobre Participació Ciutadana vam acordar que des dels serveis jurídics de la FVMP, elaboren un manual per assessorar sobre la creació de consells, cartes de participació, plans de participació, com crear una associació…, que serà de molta ajuda, sobretot, per als ajuntaments menuts que no tenim tècnics. També es va proposar accions formatives, fomentar i potenciar convenis amb associacions i incentivar el voluntariat social.

“ÉS A DIR QUE TROBEM IMPORTANT FOMENTAR L’ASSOCIACIONISME, LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA A TOTS ELS MUNICIPIS, i que davant d’això es necessita informació i formació de com fer-ho i de com aplicar-ho”.

“Abans i tal com figurava a l’ordre del dia, com a totes les comissions, s’ha aprovat el reglament de funcionament de les comissions, entre altres qüestions, que ens hem de reunir dues vegades, mínim, a l’any”.

“Sobre POLITIQUES D’IGUALTAT, a més de l’habitual tractament de la violència de gènere, de la no discriminació de la dona…., vam proposar que es redactara una moció per passar a tots els ajuntaments (ja ho veuran els serveis jurídics) per discriminar-ne positivament, puntuar en plecs de condicions o concursos públics a les insitucions, a les empreses que desenvolupen Plans d’Igualtat, així com impulsar l’estudi del nomenclàtor de carrers per introduir noms o refrents a les dones (per exemple, en algun moment nosaltres hem parlat de posar el nom de “carrer de la dona treballadora” al de la carretera, junt a la fàbrica.

També vam acordar que la FVMP participara sempre en tos els actes que qualsevol institució o organisme públic -autonòmic o estatal- organitze.

A més, es van tractar temes com el d’urbanisme per ambdós sexes perquè l’urbanisme es disenye tenint en compte les necessitats de les dones, dels hòmens, dels infants, de les persones depenents, de la gent gran, dels nadons…”.